Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Νικήτας Μόρφου Ανδρούλλα... και... Ένα κλειδί


ΠΗΓΗ!!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209147505426435&set=a.1510489123873.68248.1283710443&type=3&theater
Ένα κλειδι

Ενα κλειδί μπορεί να ανοίγει χίλιες δυο πόρτες ,παλιές ,καινούργιες ,μοντέρνες ,ασφαλείας ,χρηματοκιβώτια ,πόρτες καρδιάς (λέμε τώρα).
Κάθε άνθρωπος πάντα θα ανοίξει μια πόρτα να μπει μέσα στο σπίτι και μετά θα κλειδαμπαρωθεί μέσα ,αν πάλι θα βγει έξω θα ξεκλειδώσει και πάλι θα διπλοκλειδώσει.

200 Χιλιάδες πρόσφυγες σίγουρα 50 χιλιάδες κλειδιά μέσον όρο βρίσκονται σε κάποιο συρτάρι να περιμένουν να ξαναπάνε πίσω και να ανοίξουν κάποια πόρτα,είτε υπάρχει πόρτα είτε δεν υπάρχει,αυτά θα πάνε είτε με τον άνθρωπο που πρόλαβε και κλείδωσε είτε με κάποιον απόγονο του.
Σχεδόν πάντα η μάνα μου ήταν στο σπίτι,σπάνια γυρνούσα και να μην ήταν το σπίτι ανοικτό και όταν λέω ανοικτό εννοώ ορθάνοιχτο εκτός των ημερών που εκανε πολύ κρύο.

Αν δεν ήταν σπίτι ήξερα που θα έβρισκα το κλειδί,τέντωνα τα πόδια μου ,έβαζα το χέρι πάνω από την πόρτα σε μια εσοχή και έβρισκα το κλειδί ( όχι τώρα που σας είπα την χώστρα να πάτε να το βρείτε και να πάρετε τα πράγματα μου, τις φωτογραφίες το αλμπουμ που είχα τις φωτογραφίες μου,το σταυρουδάκι μου το χρυσό που κρέμασα σε ένα καρφάκι στον τοίχο από τη χρυσή του αλυσιδίτσα για να μην το χάσω όταν έτρεχα να προφυλαχτώ!! Να χαρείτε μην πάτε ,όταν θα πάτε θα είμαι εγω εκει με την πόρτα ορθάνοιχτη να σας υποδεχτώ!!

Νικήτας Μόρφου Ανδρούλλα

...............................

Aν δεν έχεις ζήσει, δεν γνωρίζεις.  Τουλάχιστον, τα μαθαίνεις! 

ΤΕΛΕΙΟ!!! 

Lamprini T. 



Μαρία Κάλλας ... και 'Ημουν σαν ένα σφουγγάρι.


ΠΗΓΗ!!!  https://www.facebook.com/EGynaikaStoTheatroKaiStoSinema/photos/a.708033775941951.1073741856.377322055679793/994515777293748/?type=3&theater&notif_t=notify_me_page&notif_id=1459972116296617
Μαρία Κάλλας

''Ημουν σαν ένα σφουγγάρι. Κι ακόμη είμαι. Αλλά εμείς τα σφουγγάρια έχουμε το μειονέκτημα να απορροφούμε τα πάντα, και τα καλά και τα κακά, κι αυτά τα τελευταία είναι δύσκολο να τα αποβάλεις στη συνέχεια. Κυρίως αν είναι ελαττώματα που ρίζωσαν βαθιά όταν ήταν κανείς νέος''
ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ

.....................

Άψογη σε όλα!!! 

Lamprini T. 


Άννα Μπιθικώτση για... Γρηγόρη Μπιθικώτση...


ΠΗΓΗ!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1043006642440543&set=gm.1118269428235497&type=3&theater

Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Άννα Μπιθικώτση

10+1 χρόνια χωρίς τον Γρηγόρη Μπιθικώτση…Όπως κατέγραψα στις σελίδες του βιβλίου μου «Από το ημερολόγιο μου…» την ημέρα που αποχαιρέτησα για πάντα τον ακριβό μου πατέρα…
Πέμπτη 7 Απριλίου 2005 - ΑΝΤΙΟ ΠΑΤΕΡΑ
"Σήμερα όλα ήταν αλλιώτικα. Είχαν κάτι από τη Μεγάλη Παρασκευή, κάτι από τον Επιτάφιο, κάτι από το τραγούδι του Νεκρού Αδερφού…
Ήταν η Πέμπτη, η τελευταία του Πέμπτη...
Από το πρωί είχε χάσει την επαφή με το περιβάλλον. Σήμερα είχα τη διαίσθηση, την κακή διαίσθηση ότι κάτι δε θα πήγαινε καλά. Επικοινωνούσα συνεχώς με τη μονάδα και το γιατρό του.
Μου είπαν ότι η κατάστασή του παραμένει κρίσιμη και ότι τα περιθώρια στενεύουν.
Θα πήγαινα να το δω στις 20.00.την καθορισμένη μας ώρα. Δεν πρόλαβα όμως… Το κινητό μου χτύπησε στις 18.30 και η φωνή του γιατρού του, μου έστελνε το τραγικό τελεσίγραφό της : «Άννα έλα μην αργείς… Ίσως να μην προλάβεις …Η επιδείνωση είναι ραγδαία!»
Ξεκινώ σαν τρελή από το σπίτι με την οικογένειά μου. Καθ΄ οδόν για το θεραπευτήριο Υγεία έκλαιγα με σπαραγμό ψυχής. Ο σύζυγος μου στο τιμόνι χτυπούσε το κλάξον ασταμάτητα. Τρέχαμε και ζητούσαμε να κάνουν στην άκρη τα αυτοκίνητα. Με απόγνωση του έλεγα: «τρέξε ακόμα πιο πολύ!..» και τα παιδιά μας φωνάζανε: «πιο σιγά θα σκοτωθούμε!..».
Κανείς δεν υποψιαζόταν ότι μια κόρη έπρεπε να προλάβει να δει τον πατέρα της για τελευταία φορά ζωντανό…
Τα επόμενα λεπτά ήμασταν στο θεραπευτήριο.
Όλοι ήταν εκεί ακόμα και τα κανάλια. Μόνο εγώ είχα ειδοποιηθεί τελευταία από όλους…
Του φώναζα τις στιγμές που ανέβαινα «πέντε -πέντε δέκα-δέκα τα σκαλιά» για να βρεθώ κοντά του, για να προλάβω να δω για στερνή φορά ζωντανά τα μαύρα βαθιά μάτια του και τον παρακαλούσα «Περίμενέ με γλυκέ μου πατέρα, έρχομαι, μη μου φύγεις λίγα μέτρα μας χωρίζουνε..»
Και μας χώρισε σε κείνα τα μέτρα ο θάνατος.
Μόλις μπήκα στην εντατική… η δεύτερη του οικογένεια έβγαινε κλαίγοντας.
Οι δικοί μου με οδήγησαν κοντά του… Πριν τον αντικρίσω η ματιά μου έπεσε στην οθόνη που βρισκόταν δεξιά του και έδειχνε μια ευθεία γραμμή… Μόλις είχε «πει» το τελευταίο του τραγούδι στη ζωή…
Μόνο εγώ και τα παιδιά μου, τα εγγόνια του, δεν τον προλάβαμε ζωντανό… για ένα λεπτό μόνο… μόνο για ένα λεπτό…
Η οικογένεια μου με σπαραγμό τον αποχαιρέτησε. Μετά με άφησε μόνη μαζί του… ήξερε ότι έπρεπε να μείνουμε οι δυο μας, είχα τόσα να του πω…
Όταν έμεινα μόνη μαζί του πήρα το χέρι του στο χέρι μου. Τον φιλούσα λες και ήταν ζωντανός.…
Έμεινα κοντά του για αρκετή ώρα… Ήταν ελεύθερος από βελόνες, αναπνευστήρα, πόνους.
Τον φιλούσα και του τραγουδούσα: «Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι…». Του είπα για μια ακόμη φορά το «Πάτερ ημών». Του είπα πόσο η μάνα μου η Θεοκλεία, η πρώτη του γυναίκα, τον αγαπάει και του ακούμπησα στο μάγουλό του ένα της φιλί.
Του είπα λόγια γεμάτα αναμνήσεις, ανατολές, ηλιοβασιλέματα…
Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι ο πατέρας μου είχε φύγει…
Δεν πιστεύω ότι του είπα το πιο πικρό αντίο, ότι του έδωσα το στερνό φιλί .
Ένα μόνο με παρηγορούσε εκείνη την πένθιμη στιγμή, το ότι ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο άνθρωπος, ο πατέρας, η φωνή της Ρωμιοσύνης, ο ρεμπέτης, ο «σερ», ο σύντροφος θα είναι πάντα εδώ!
Σε κάθε δένδρο που δε βολεύεται με λιγότερο ουρανό, στα σίδερα και στη φωτιά, στα χρυσοπράσινα φύλλα, στις φτωχογειτονιές, στους καημούς και στις χαρές, στις θάλασσές μας, στα αετόμορφα βουνά μας, στις υπόγειες ταβέρνες, στο Πολυτεχνείο, στις καρδιές μας, στις σημαίες του Πολιτισμού μας, στις γωνιές αυτού του κόσμου του μικρού του μέγα…
Έτσι αποχαιρέτησα φίλοι μου αγαπημένοι στις 7 Απριλίου του 2005 το ηλιοβασίλεμα της ζωής του… το δικό μου πατέρα …"
Αθάνατος!


......................

A Θ Α Ν Α Τ Ο Σ 

Lamprini T. 


Τρίτη 5 Απριλίου 2016

ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ... και Ένα σπίτι, αφιερωμένο στην νέα φίλη Lilian Bourani, καλώς ώρισες!!!

ΠΗΓΗ! Aggeliki Trobouki



Ένα σπίτι για να γεννηθείς
ένα δέντρο για ν’ ανασάνεις
ένας στίχος για να κρυφτείς
ένας κόσμος για να πεθάνεις.
ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ



ΠΑΡΘΕΝΗΣ

...........................

Τέλειος συνδυασμός!! 

Lamprini T. 

Τάσος Σταυρακέλης... και Νιώθω να ζω...

ΠΗΓΗ!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=994539600581161&set=gm.1352898078069163&type=3&theater


Νιώθω να ζω σε ενα τεράστιο φρενοκομείο.
Αρρωστημένες καταστάσεις, παντού το παράλογο φλερτάρει με το ψέμα
και η αδικία δαφνοστεφανωμενη.
Θεοί οργισμένοι ξερνούν κεραυνούς
και σταχτες λησμονιάς.
Που να πιστέψω τώρα;
Που να κρατηθώ;
Με ποιας αντάρας το κύμα να παλεψω;

Τάσος Σταυρακέλης


...........................

Ωραίος!!!! 

Lamprini T. 


Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Kallistos Ware: «Αντιλαμβάνομαι τη σύγχρονη Ελλάδα ως έναν συνδυασμό κλασικής Ελλάδας με τη ρωμιοσύνη»



ΠΗΓΗ!!! http://www.huffingtonpost.gr/2016/03/24/kallistos-ware-sinedeyxi-elliniki-taytotita_n_9523004.html

δεν εχασα μαθημα του για 2 χρονια, εκπληκτικος ανθρωπος


Kallistos Ware: «Αντιλαμβάνομαι τη σύγχρονη Ελλάδα ως έναν συνδυασμό κλασικής Ελλάδας με τη ρωμιοσύνη»

Ο σεβασμιώτατος Κάλλιστος Γουέαρ, ο πρώτος Βρετανός ορθόδοξος επίσκοπος μετά το σχίσμα των εκκλησιών και κορυφαίος θεολόγος της ορθοδοξίας μας μιλά για την σχέση του με την Ελλάδα αλλά και για το πως αντιλαμβάνεται την ελληνική ταυτότητα.
kallistos ware
Θα ήθελα να μου πείτε ποια ήταν η πρώτη σας επαφή με την Ελλάδα και πως αυτή διαμόρφωσε την μετέπειτα ζωή σας.
Ήμουν φοιτητής κλασικών σπουδών και λατινικών στην Οξφόρδη και το 1954 ήρθα στην Ελλάδα με ορισμένους φίλους μου για να δω τα αρχαία μνημεία. Κάποια στιγμή οι φίλοι αυτοί μου πρότειναν να πάμε στη Σπάρτη και αρχικά αντέδρασα λέγοντας τους «Τί να κάνουμε εκεί; Δεν έχουν κανένα σοβαρό μνημείο, οι αρχαίοι Σπαρτιάτες ασχολούνταν μόνο με τη γυμναστική». Όμως, αυτοί ήθελαν να με πάνε στο Μυστρά. Τελικά, επισκεφθήκαμε το Μυστρά και το μέρος μου έκανε φοβερή εντύπωση. Επρόκειτο για μια ολόκληρη βυζαντινή πόλη, εγκαταλελειμμένη μεν, αλλά με τόσες εκκλησίες και αγιογραφίες! Όλα αυτά με ενθουσίασαν και μου διεύρυναν την αντίληψη που είχα για την Ελλάδα. Τότε κατάλαβα πως δεν υπήρχε μόνο η κλασική Ελλάδα, αλλά και το Βυζάντιο. Εκείνα ήταν από τα καθοριστικά βήματα που διαμόρφωσαν τη ζωή μου.

Βέβαια, όσον αφορά την Ορθοδοξία, είχε προηγηθεί η επαφή μου με τη ρώσικη ορθόδοξη εκκλησία στο Λονδίνο. Όμως, η επίσκεψή μου στον Μυστρά με έφερε σε επαφή με τη συνέχεια της ελληνικής παράδοσης και της χριστιανικής Ελλάδας. Από εκεί και έπειτα το ενδιαφέρον μου επικεντρώθηκε στη συνέχιση του Βυζαντίου, στο Βυζάντιο, μετά το Βυζάντιο, δηλαδή τη συνέχισή του κατά την οθωμανική περίοδο και φυσικά άρχισα να μελετώ τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Για να συνοψίσω, ξεκίνησα με κλασικές σπουδές και προχώρησα στο Βυζάντιο. Έκτοτε αυτό που πάντα με εκπλήσσει είναι η συνέχεια της ελληνικής ταυτότητας.

Πώς την αντιλαμβάνεστε αυτή την ελληνική ταυτότητα δεδομένου ότι οι επιρροές από τη Δύση είναι πολλές;

Ναι, το γνωρίζω ότι η σύγχρονη Ελλάδα είναι μια μίξη πραγμάτων και φυσικά γνωρίζω πως η Δύση επηρέασε σημαντικά, όμως εξακολουθώ να πιστεύω ότι η ολοκλήρωση της κλασικής Ελλάδας έγινε με το Βυζάντιο. Ελπίζω πως η σύγχρονη Ελλάδα θα είναι πάντα πιστή στο Βυζάντιο και δεν θα το αποποιηθεί. Είναι σημαντικό κομμάτι της ιστορίας σας, γιατί δεν είστε μόνο Έλληνες αλλά και Ρωμαίοι (Ρωμηοί).
«Ελπίζω πως η σύγχρονη Ελλάδα θα είναι πάντα πιστή στο Βυζάντιο και δεν θα το αποποιηθεί. Είναι σημαντικό κομμάτι της ιστορίας σας, γιατί δεν είστε μόνο Έλληνες αλλά και Ρωμαίοι (Ρωμηοί)»
Πώς γίνατε ορθόδοξος, και μάλιστα ιερέας;

Τρία χρόνια πριν από το Μυστρά είχα επισκεφθεί τη ρωσική εκκλησία στο Λονδίνο. Όπως σας είπα, η έλξη που ένιωσα ήταν άμεση και δεν προϋπήρχε διαλεκτική αναζήτηση, δεν είχα διαβάσει βιβλία, δεν είχα συναντήσει ορθόδοξους για να μιλήσω μαζί τους. Η επαφή μου και η σύνδεση μου έγινε μέσω της λειτουργίας (worship), που είναι και ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσει κάνεις την ορθόδοξη εκκλησία.

Ποιο ήταν το θρήσκευμά σας αρχικά;

Αρχικά ήμουν Αγγλικανός και πρέπει να σας πω ότι κατά την επαφή μου με την ορθοδοξία δεν ένιωθα ότι άλλαζα θρήσκευμα, Τα δύο δόγματα θα έλεγα ότι είναι αρκετά κοντά το ένα με το άλλο, καθώς και η Αγγλικανική εκκλησία τιμά τους πατέρες και τις οικουμενικές συνόδους. Έτσι με την ορθοδοξία ένιωσα ότι βρήκα πιο στέρεη βάση για την πίστη μου, δεν ήταν κάτι που επέλεξα αλλά κάτι στο οποίο εισήλθα, στο οποίο εισχώρησα .

Όμως η επαφή σας έγινε μέσω της ρώσικης ορθόδοξης εκκλησίας.

Η ρωσική διασπορά ανακάλυψε και πάλι το βάθος της ορθοδοξίας. Καμιά φορά για να ανακαλύψεις κάτι, για να καταλάβεις ποιος είσαι, πρέπει να πάρεις μια απόσταση. Όσον αφορά εμένα, όσο πιο βαθιά έμπαινα τόσο κατανοούσα αυτά που πάντα πίστευα. Ο τρόπος που αυτά εκφράζονταν μέσω της ορθόδοξης εκκλησίας ήταν μοναδικός και ξεκάθαρος.

Άλλωστε, όπως σας είπα, ένιωθα κοντά στην Ορθοδοξία, δεδομένου ότι η Αγγλικανική μεταρρύθμιση τον 15ο αιώνα απείχε από τον ρωμαιοκαθολικισμό και από τους προτεστάντες, αν και είχε κάποια επιρροή από αυτούς. Ωστόσο κοίταζαν προς την ορθοδοξία. Αλλά στο ιστορικό πλαίσιο του 16ου αιώνα δεν ήταν εφικτή μια ζωντανή επαφή με την ορθόδοξη εκκλησία, καθώς η Ρωσία ήταν απομονωμένη και οι Έλληνες βρίσκονταν κάτω από τον οθωμανικό ζυγό.

Είναι αλήθεια ότι στο παρελθόν το ενδιαφέρον της Δύσης όσον αφορά στην Ελλάδα επικεντρωνόταν στην αρχαιότητα και όχι στο Βυζάντιο. Το θεωρούσαν οπισθοδρομικό, ως μεσαίωνα, παρουσίαζαν μια εικόνα παρακμής, σαν αυτή που περιέγραφε ο Έντουαρντ Γκίμπον και ήταν γενικά αποδεκτή από τους μορφωμένους της εποχής. Αυτή η ιδέα διήρκεσε για αιώνες και εγώ όταν ήρθα στην Ελλάδα, όπως σας είπα, το 1954 ήξερα λίγα πράγματα για την ορθοδοξία, η μόρφωσή μου βασιζόταν στην κλασική Ελλάδα. Μια ημέρα καθώς προχωρούσα, ήμουν κοντά στη μονή Πετράκη, άκουσα τις καμπάνες να βαρούν και κανένας από τους τότε συμφοιτητές μου στο βρετανικό σχολείο, ορισμένοι εκ των οποίων ήταν για χρόνια στην Ελλάδα, δεν είχε μπει ποτέ του στην ελληνική εκκλησία, ούτε από περιέργεια και αυτό μου φάνηκε παράξενο. «Πώς γίνεται να σπουδάζουμε την αρχαιότητα και να μην μας ενδιαφέρει τι συνέβη μετά;», διερωτήθηκα. Ένιωσα ανικανοποίητος από το περιορισμένο στην κλασική Ελλάδα εύρος των γνώσεών μας.
byzantium
Η πρώτη σας εντύπωση από την Ελλάδα του 1954;

Πρέπει να ομολογήσω ότι αρχικά απογοητεύθηκα γιατί προσπάθησα να δω τι την έκανε διαφορετική από την υπόλοιπη Ευρώπη και προκειμένου να βρω τις βυζαντινές της ρίζες κατάλαβα ότι είναι καλύτερα να μην ξεκινήσω από την Αθήνα. Η Θεσσαλονίκη στον αντίποδα μπορεί να είχε μοντέρνα κτίρια αλλά εν πολλοίς κράτησε την ατμόσφαιρα της βυζαντινής πόλης, το κάστρο της. Αλλά και ο τρόπος που επεκτείνεται η πόλη, ενώ στη Αθήνα χάνεσαι.

Υπάρχει το επιχείρημα ότι η Αθήνα είναι άσχημη ακριβώς εξαιτίας του Βυζαντίου. Επειδή το Βυζάντιο έμεινε πίσω και δεν μπόρεσε να διαμορφώσει κράτος, την ώρα που στην Ευρώπη συντελούνταν συνταρακτικές αλλαγές που διαμόρφωσαν όχι μόνο κράτος αλλά κατ΄έπέκταση και δημόσιο χώρο, κάτι που τελικά δε συνέβη στο Βυζάντιο με αποτέλεσμα αυτό να μας ακολουθεί ακόμη και σήμερα. Βέβαια, υπάρχει και ένας άλλος αντίλογος ότι με τη γέννηση του νέου ελληνικού κράτους η πόλη διαμορφώθηκε κυρίως από τους άρχοντες οι οποίοι εστάλησαν από τη Δύση και οι οποίοι δεν έλαβαν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες των Ελλήνων, τηΣΥΝΔΕΣΗ με την κοινότητα που είχαν. Επίσης, ο Όθωνας γκρέμισε ουκ ολίγες εκκλησίες στην Ελλάδα και μόνο με παρέμβαση του πατέρα του σώθηκε η εκκλησία της Παναγίας στην Καπνικαρέα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πιστεύω ότι τόσο η πολεοδομία όσο και η αισθητική της πόλης συνδέεται άμεσα με την ταυτότητα μας.

Πράγματι, αυτό που έκανε ο Όθωνας ήταν καταστροφικό, τραγικό. Ωστόσο, έχω την εντύπωση πως η Αθήνα στα τέλη του 19ου αιώνα πρέπει να ήταν μια ελκυστική πόλη με τα νεοκλασικά της σπίτια, κάποια από τα οποία παραμένουν. Πιστεύω πως ορισμένα από τα ωραιότερα κτίρια που υπάρχουν στην πόλη είναι από αυτή την περίοδο. Όμως, κατά τη γνώμη μου, η καταστροφή συνέβη στον 20ο αιώνα. Και αυτό συμβαίνει, και να με συγχωρέσετε για την κριτική μου, όταν δεν έχεις όραμα για να διαμορφώσεις τον κατάλληλο αστικό σχεδιασμό και καταλήγεις να διευρύνεις την πόλη άναρχα. Θυμάμαι όταν ανέβηκα στην Ακρόπολη για πρώτη φορά το 1954 ότι το πράσινο ήταν περισσότερο και πιο προσβάσιμο κάτι που δεν ισχύει σήμερα.

Όσον αφορά στο θέμα της ταυτότητας, που σαφώς περικλείει τα πάντα, διαπιστώνω ότι στη σύγχρονη Ελλάδα υπάρχει μια σύγκρουση μεταξύ εκείνων που δίνουν έμφαση στην κλασική Ελλάδα και εκείνων που δίνουν έμφαση στο Βυζάντιο. Κατά τη γνώμη μου το Βυζάντιο δεν τελείωσε το 1453, αλλά συνέχισε να υπάρχει μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα. Η δυτική επιρροή ήταν βαριά και στα τέλη του 18ου αιώνα υπήρξε η σύγκρουση μεταξύ αυτών που επέμεναν στην κλασική Ελλάδα, όπως ο Αδαμάντιος Κοραής, και σε εκείνους που έδιναν έμφαση στη συνέχεια με το Βυζάντιο, όπως οι κολλυβάδες ή ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης. Όμως, οι άνθρωποι εξακολουθούν να κοιτούν πίσω στο χριστιανικό βυζαντινό παρελθόν τους.

Εγώ αντιλαμβάνομαι τη σύγχρονη Ελλάδα ως έναν συνδυασμό κλασικής Ελλάδας με τη ρωμιοσύνη. Θυμάμαι ένα άρθρο του Πάτρικ Λη Φέρμορ, ο οποίος περιγράφει με αριστουργηματικό τρόπο τη σύνδεση αυτών, τη συνέχεια δηλαδή αρχαίας, βυζαντινής και σύγχρονης Ελλάδας. Ο Έλληνας έλεγε θαυμάζει την Ακρόπολη, ο Ρωμιός την Αγία Σοφία, ο ένας τους αρχαίους φιλοσόφους, ο άλλος τους Καπαδόκες πατέρες και τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο για παράδειγμα και στη συνέχεια εκθέτει τα κοινά σημεία των δύο και καταλήγει στη χαρά που ένιωθαν να μοιράζονται τα νέα, να διαβάζουν την εφημερίδα και να σχολιάζουν. Ωστόσο αυτή η σύγκρουση εξακολουθεί να διαπερνά την ψυχή του Έλληνα.

Έχετε δίκιο και κάθε τόσο, ανάλογα την κομματική προέλευση του κάθε υπουργού Παιδείας επανέρχεται αυτό το ζήτημα της συνέχειας και προσπαθούν να διαμορφώσουν ανάλογα την κομματική ιδεολογία την απάντηση στο ερώτημα που αφορά στο αίσθημα του ανήκειν. Ενίοτε, είναι σα να νιώθουν μια ντροπή να μιλήσουν για το παρελθόν και ορίζουν τον Νεοέλληνα από την ίδρυση του μοντέρνου κράτους μετά την απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό. Εσείς προέρχεστε από μια αστική οικογένεια, με υψηλή παιδεία και λαμπρές σπουδές, γνωρίζετε τα ελληνικά, διδάξατε στην Οξφόρδη γίνατε ο πρώτος μετά το σχίσμα των δύο εκκλησιών (1054 μ.Χ) Βρετανός ορθόδοξος επίσκοπος. Πώς τα αντιλαμβάνεστε εσείς όλα αυτά;

Οι κλασικές σπουδές μου είχαν και έχουν μεγάλη αξία και κάθε φορά που μιλάω ελληνικά η επιρροή των συγκεκριμένων σπουδών είναι μεγάλη και εμφανής, λατρεύω τον Πλάτωνα και τον μελετώ. Όμως η Ελλάδα που πραγματικά αγαπώ είναι η χριστιανική Ελλάδα. Ωστόσο ξεκαθαρίζω ότι αυτό δεν αναιρεί, δεν διαγράφει την παλιά παράδοση, αντίθετα τη συμπληρώνει.

Θυμάμαι και πάλι, όταν ήρθα στην Ελλάδα για πρώτη φορά, οι Έλληνες ήταν φτωχοί. Προσπαθούσαν να συνέλθουν από τον πόλεμο και οι μνήμες εκείνης της περιόδου ήταν πολύ έντονες. Ένα από αυτά που με εντυπωσίασε τότε ήταν ότι η εκκλησία εξακολουθούσε να βρίσκεται στο επίκεντρο της καθημερινής ζωής αυτών των ανθρώπων. Μάλιστα, πρέπει να το σημειώσω αυτό, πως η εκκλησία πέρασε από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο χωρίς να σπιλώσει τη φήμη της. Να σας θυμίσω μόνο τον Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό στην Αθήνα, που κράτησε το ηθικό των Ελλήνων ψηλά κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Από τότε πέρασαν αρκετά χρόνια και η Ελλάδα γνώρισε ευημερία, φοβάμαι όμως πως η εκκλησία δεν καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο στη ζωή των ανθρώπων.
greece 60s
Επίσης οι αξίες των ανθρώπων εδώ δεν έρχονται πλέον ούτε από την κλασική Ελλάδα, αλλά ούτε και από το Βυζάντιο, έρχονται από τη σύγχρονη Δύση, και πρόκειται για μια τελείως διαφορετική ιστορία. Γι΄αυτό και θαυμάζω ανθρώπους σαν τον Φώτη Κόντογλου, γιατί επέμειναν στη χριστιανική ταυτότητα της Ελλάδας. Και να σας πως και κάτι άλλο; Εδώ και χρόνια έχω επαφές με την Πάτμο και το μοναστήρι αρχικά ως διάκος, όταν ήμουν νεαρός και μελετούσα τα χειρόγραφα της μονής και μετέπειτα ως μέλος της αδελφότητας. Όταν λοιπόν πήγα εκεί, το νησί ήταν πολύ φτωχό, ο τουρισμός δεν είχε ακόμη αναπτυχθεί, οι άνθρωποι ήταν επίσης φτωχοί αλλά είχαν υψηλό το αίσθημα της αξιοπρέπειας. Για τα δεδομένα της εποχής και τα στάνταρντ που είχαν στα μάτια τους, πρέπει να φάνταζα πολύ πλούσιος και όμως ποτέ δεν μου ζήτησαν τίποτα. Είχαν αξιοπρέπεια και ακεραιότητα και όταν πήγαινες στο φτωχικό τους σπίτι, μπορεί να μην είχαν πολυτέλειες αλλά ήταν πεντακάθαρα και προσπαθούσαν να σου προσφέρουν με την καρδιά τους ό,τι είχαν. Από τότε άλλαξαν πολλά, υπήρξε ευημερία και αυτό δεν είναι καθόλου κακό, όμως στην πορεία κάτι χάθηκε. Και γι’ αυτό λέω πως η ελληνική ταυτότητα δεν είναι απαραίτητα κάτι που κληρονομείται, αντίθετα είναι μια πρόκληση. Είναι μια πάλη, προκειμένου να διατηρήσεις την ταυτότητα που προέρχεται από την κλασική Ελλάδα, το χριστιανικό Βυζάντιο και τη σύγχρονη Ελλάδα. Φοβάμαι, μιας και αναφέρθηκα σε αυτό, πως ο τουρισμός,ΑΝ και ξέρω πως είναι σημαντικός για την οικονομία του τόπου, δεν βγάζει τον καλύτερο εαυτό των Ελλήνων. Και επιμένω ότι είναι αναγκαίο να αντλήσουμε διδάγματα, να μάθουμε την αρχαιότητα, τον Πλάτωνα, τον οποίο λατρεύω, και παράλληλα να μην ξεχάσουμε τις βυζαντινές μας ρίζες.

Όσον αφορά στην εκκλησία και αυτή βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση συγκριτικά με αυτή που ήταν πριν από κάποιες δεκαετίες. Όμως, ίσως να πλούτισε και αυτή πολύ και πρέπει να θυμηθεί και να επανέλθει στηναπλότητα.
«H ελληνική ταυτότητα δεν είναι απαραίτητα κάτι που κληρονομείται, αντίθετα είναι μια πρόκληση. Είναι μια πάλη, προκειμένου να διατηρήσεις την ταυτότητα που προέρχεται από την κλασική Ελλάδα, το χριστιανικό Βυζάντιο και τη σύγχρονη Ελλάδα»

Η ζωή έχει γίνει πολύπλοκη και νέα ζητήματα προκύπτουν. Εχει η ορθόδοξη εκκλησία τη σωστή φωνή και λόγο για να τα αντιμετωπίσει; Πώς μπορεί οΝΕΟΣ να ταυτισθεί με μια παράδοση που του φαίνεται ηθικιστική και άκαμπτη;

Δεν υπάρχουν έτοιμες απαντήσεις, δεν τις έχουμε και αυτές που υπάρχουν δεν είναι βέβαιο ότι αρχικά θα ικανοποιήσουν τους νέους ανθρώπους. Στη δεκαετία του 50, να κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή, δημιουργήθηκαν οι πανίσχυρες μετέπειτα και για αρκετά χρόνια χριστιανικές οργανώσεις «ΖΩΗ» και του «ΣΩΤΗΡ» και μπορεί να είχαν καλές προθέσεις και να έκαναν σοβαρή δουλειά τότε, αλλά το στιλ τους ήταν καθαρά πιετιστικό. Δεν άντλησαν παραδείγματα από το Βυζάντιο και δεν εξερεύνησαν τους Ρώσους της διασποράς, που ανακάλυψαν εκ νέου τους πατέρες. Ακόμη και η εικονογραφία τους δεν ήταν βυζαντινή, είχαν την εικόνα του δυτικού τύπου με τον Χριστό που προσεύχεται με τα χέρια ενωμένα. Δεν είμαι πολέμιος αυτών των οργανώσεων, όπως για παράδειγμα είναι ο φίλος μου ο Χρήστος Γιανναράς, αλλά ποτέ δεν ήμουν και δεν ένιωσα ιδιαίτερα κοντά τους, εκτός από ορισμένους φίλους, που ήταν ενταγμένοι στους κόλπους τους και αργότερα εγκατέλειψαν. Όπως και να έχει ο πιετισμός και ο ηθικισμός δεν είναι χριστιανισμός, δεν έχει απηχήσει στη νεολαία, η ορθοδοξία δεν είναι ηθικιστική. Το σημαντικότερο όμως για την εκκλησία είναι να μάθει να ακούει από το να δίνει απαντήσεις. Κάποιος κάποτε μου είπε: «Το πρόβλημα με εσάς τους χριστιανούς είναι ότι προσπαθείτε να δώσετε όλες τις σωστές απαντήσεις, πριν ακόμη ακούσετε ποιες είναι οι ερωτήσεις».

Βέβαια, από τις δεκαετίες του 50 και του 60 έχει περάσει πολύς καιρός και πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν σοβαρά βιβλία και ο κόσμος διαβάζει Λόσκυ, Φλώροφσκι, Σμέμαν, Ευδοκίμωφ και πολλούς άλλους. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος, κάποτε όταν ερχόμουν στην Ελλάδα δεν υπήρχε τίποτα να διαβάσεις. Σήμερα στα βιβλιοπωλεία υπάρχουν πολλές και σοβαρές εκδόσεις.

Τι απήχηση έχει η ορθοδοξία στο εξωτερικό;

Μελετούν την ορθοδοξία, αλλά είναι διστακτικοί. Βλέπουν την παράδοση σε σχέση με την χριστιανοσύνη, αλλά νιώθουν ορισμένες φορές ότι πρόκειται για μια κλειστή λέσχη ή ότι η εκκλησία είναι συντηρητική.

Υπάρχουν μεταστροφές στη πίστη;

Πάντα υπάρχουν, υπάρχουν και ορθόδοξοι που μεταστρέφονται και γίνονται Αγγλικανοί. Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα, αλλά υπάρχουν και Αγγλικανοί που γίνονται ορθόδοξοι. Η διαφορά τους είναι ότι οι πρώτοι δεν γράφουν βιβλία, ενώ οι δεύτεροι το κάνουν, έχουν μεγαλύτερη ευφράδεια (γέλια).

Επίσης υπάρχει μια ακόμη διαφορά, η ορθόδοξη εκκλησία δεν προσηλυτίζει. Όταν έρχεται ένας δυτικός με το αίτημα να γίνει ορθόδοξος είναι πολύ προσεκτική, θέλει να νιώσει ο άλλος σίγουρος γι’αυτό που πάει να αποφασίσει, υπάρχει μια κατήχηση για να καταλάβει ο άλλος περί τίνος πρόκειται. Αντίθετα, για παράδειγμα, στην Αγγλικανική εκκλησία, εάν πάει ένας ορθόδοξος, θα τον περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες, θα του πουν: «έλα, καλώς ήρθες». Καμία κατήχηση, απλά θα τον απορροφήσουν.

Υπάρχει μια τάση επιστροφής στο πνευματικό, δεδομένου ότι το άγχος της μοντέρνας ζωής καταντάει αφόρητο. Υπάρχει τρόπος διεξόδου από τις πιέσεις μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας;

Δεν ξέρω εάν μπορούμε να ξεφύγουμε από τη δυτικοποίηση, αλλά πρέπει να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας πως μπορούμε να μην ζήσουμε με αυτόν τον τρόπο και εάν πρέπει να ζήσουμε με αυτή την παγκόσμια κουλτούρα τότε πρέπει να δούμε πως θα πάρουμε ότι είναι καλό και παράλληλα να διαφυλάξουμε την ταυτότητά μας. Από τη θέση που μιλώ, αναφέρομαι στην ορθόδοξη ταυτότητά μας γιατί είναι μια είναι μια διαδικασία, ένα έργο, που δεν τελειώνει ποτέ.

Τι εννοείτε όταν λέτε ορθόδοξη ταυτότητα;

Αυτό που έχει σημασία στην θρησκευτική και εκκλησιαστική ζωή είναι η λειτουργία και η κοινωνία. Κατ΄επέκταση, να ζήσουμε το νόημα της ευχαριστηριακής λειτουργίας, του ευχαριστηριακού αισθήματος όχι μόνο μέσα στην κοινότητα της εκκλησίας, αλλά και στην καθημερινή μας ζωή, να μεταφέρουμε αυτό το αίσθημα στην κοινωνία που ζούμε.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ο Κάλλιστος Γουέαρ (Timothy Richard Ware, 11 Σεπτεμβρίου 1934-) είναι Ορθόδοξος Επίσκοπος Διοκλείας - Μεγάλης Βρετανίας. Γεννήθηκε στο Μπαθ, Σόμερσετ, της Αγγλίας. Σε ηλικία 24 ετών, βαπτίσθηκε Ορθόδοξος Χριστιανός και έγινε δεκτός στην Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μ. Βρετανίας. Αφού ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του στο Westminster School του Λονδίνου, σπουδάζει φιλολογία και θεολογία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όπου λαμβάνει πτυχίο και μεταπτυχιακό με τη διάκριση First Class Honours και τελικά το 1965 το διδακτορικό με θέμα τα Ασκητικά έργα του Μάρκου του Ερημίτη. Το 1959 - 1960 διδάσκει ως Jane Eliza Procter Visiting Fellow στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον και το 1966 εκλέγεται και διορίζεται Spalding Lecturer in Eastern Orthodox Studies στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, μέχρι το 2001, διδάσκοντας κλασική και βυζαντινή φιλοσοφία και Ορθόδοξη θεολογία. Το 1970 εκλέγεται Fellow του Pembroke College της Οξφόρδης, και το 1971 ονομάζεται Senior Denyer and Johnson Scholar του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Ως επισκέπτης καθηγητής έχει διδάξει στο Γρηγοριανό Πανεπιστήμιο της Ρώμης το 2006.

..................................

Γνωστός από παληά, (από ένα βιβλίο του που διάβασα... ) Αγαπημένος... 

Lamprini T. 


Της Σταυροπροσκυνήσεως! Χρόνια πολλά!



ΠΗΓΗ!!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1603539099970899&set=a.1446965462294931.1073741826.100009444744792&type=3&theater


Γ΄ Κυριακή των Νηστειών - της Σταυροπροσκυνήσεως.

«Τον Σταυρόν Σου προοκυνούμεν Δέσποτα και την Αγίαν Σου Ανάστασιν δοξάζομεν».

..........................

Χρόνια πολλά!!! 

Lamprini T. 




ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ... απομνημονεύματα...


ΠΗΓΗ!!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=486209771572461&set=a.429023810624391.1073741828.100005503260242&type=3&theater

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ (3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1770 - 1843)


ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

Εγεννήθηκα εις τα 1770, Απριλίου 3, την δευτέραν της Λαμπρής. Η αποστασία της Πελοποννήσου έγινε εις τα 1769. Εγεννήθηκα εις ένα βουνό, εις ένα δένδρο αποκάτω, εις την παλαιάν Μεσσηνίαν, ονομαζόμενον Ραμαβούνι. Ο πατέρας μου ήταν αρχηγός των αρματολών εις την Κόρινθον. Κάθεταν εκεί τέσσερους χρόνους. Αναχωρεί από την Κόρινθον διά την Μάνην. Έβγαινεν από την Μάνην και εκυνηγούσε τους Τούρκους

......


ΥΠΕΡΟΧΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lamprni T. 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ετικέτες

.βιβλιοπαρουσίαση (3) 1η παρουσίαση (3) 2017 (1) 2018 (2) 2019 (2) 2021 (1) 25η Μαρτίου 1821 (9) 28η Οκτωβρίου 1940 (5) 29 Ολονυκτίες ενός δίσεκτου Φεβρουαρίου (1) 2η βιβλιοπαρουσίαση (2) 2η παρουσίαση (1) 3η βιβλιοπαρουσίαση (1) 5.001 προβολές (1) 8o Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού (1) 9.001 προβολές σελίδας... (1) Α. Αϊνστάιν (2) Αγαμέμνων (1) Αγάπα για να ζήσεις (1) αγάπη (38) Άγγελος (1) Άγγελος Ήβος (2) Άγγελος Σικελιανός (9) Αγγλία (1) Αγγλικά (4) Αγία Βαρβάρα (1) Άγιος Γεώργιος (1) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (1) Άγιος Ιωάννης η Χρυσόστομος (1) Άγιος Νεκτάριος (1) Άγιος Νικόλαος (1) Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (3) Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης (2) Άγιος Σάββας (1) αδελφός (1) αδύνατον (1) Αζίζ Νεσίν (1) Αθανασίου Μπλατζούκα (1) Αθήνα (5) αθλητισμός (1) αισιοδοξία (1) Αισχύλος (4) αιώνια (1) Ακριβή Μεριδιώτη (1) Αλ. Π. Δελμούζος (1) Άλαν Ρίκμαν (1) Αλέκος Σακελλάριος (1) Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (7) Αλεξάντρ Τβαρντόφσκυ (1) Αλέξης Δαμιανός (2) αλήθεια (3) αλησμονώ και χαίρομαι (1) Άλκηστις (1) Αλκυόνη Παπαδάκη (12) αλλαγή (1) Αλλοίμονό σου (1) Αλμπέρ Καμύ (1) άλογα (1) Αμερική (2) Άμλετ (1) άμυνα (1) Αν ένα βιβλίο (1) Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος (1) Αν μ' ηγάπας (1) Αν ξαφνικά δεν υπάρχεις (1) Αν παρήλθον οι χρόνοι (1) Αν στα είκοσι (1) ανάγνωση (1) αναμνήσεις (1) Ανάσταση (1) Αναστασία Σαβάρη (2) Ανατόλ Φρανς (1) Αναφορά στον Γκρέκο (1) άνδρας (2) Ανδρέας Διακοπαναγιωτης (1) Ανδρέας Εμπειρίκος (2) Ανδρέας Κάλβος (2) Ανδρέας Καρκαβίτσας (1) άνεμος (1) Ανήκω σε μία χώρα (1) Ανθή Ζήση (1) άνθρωπος (20) ΑΝΝΑ ΑΧΜΑΤΟΒΑ (1) Άννα Μπιθικώτση (1) Αννίβας (1) Άνοιξη (2) Αντιγόνη (1) Αντισταθείτε (2) Άντον Τσέχωφ (2) Αντουάν ντε Σαιντ - Εξυπερύ (9) Αντριάνο Τσελετάνο (1) Αντώνης Σαμαράκης (1) Ανώνυμο (10) απαγγελία (2) Απολογία Σωκράτους (1) απομνημονεύματα (1) απουσία (4) αποχαιρετισμός (1) Απρίλης. (1) Αργύρης Εφταλιώτης (1) αρετή (1) Αριστοτέλης (4) Αριστοτέλης Βαλαωρίτης (1) Αριστοτέλης Ωνάσης (1) Αρίων (1) αρρώστεια (4) Αρχαία Αίγυπτος (2) αρχαία Ελλάδα (10) αρχαίο Θέατρο (1) αρχή (1) αρχηγός (1) Αρχική σελίδα (1) Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας (1) αστείο (2) αστέρι (4) Αστοριανή (3) αστραπή (1) αύριο (1) αφιερωμένο (6) Αφιερωμένο... (21) Αφρική (1) Αχιλλέας (1) αχτίνα (1) Αnne Sexton (1) Β (1) Βασίλης Λαλιώτης (1) Βάσω Μπρατάκη (1) βιβλίο (11) βιβλιοθήκη (1) Βιβλιοπαρουσίαση (39) Βίβλος (1) Βίκτωρ Ουγκώ (1) βίντεο (6) βιογραφικό (3) βιογραφικό Λαμπρινής Τζούρκα (1) Βιρτζίνια Σάτιρ (1) Βόλος (4) βραβείο (1) βραβείο Νόμπελ (2) Βράδυ (1) βροχή (4) Βυζάντιο (2) Βωλάξ Τήνου (2) Γ (1) Γ. Σεφέρης (19) Γαλάτεια Γρηγοριάδου - Σουρέλη (1) Γαλιλαίος (1) Γαλλία (1) Γαλλικά (3) γάμος (1) γειτονειά (1) γέλιο (2) Γερμανία (2) Γεύση Χειμώνα (1) Γεώργιος Δροσίνης (3) για να φτάσω (1) Γιάννης Μακρυγιάννης (1) Γιάννης Μαλαμούσης (1) Γιάννης ὁ Εὐλογημένος! (2) Γιάννης Παπαδόπουλος (1) Γιάννης Παππάς (1) Γιάννης Ρίτσος (21) Γιάννης Τσίγκρας (27) Γιάννης o Ευλογημένος (1) Γιαννούλης Χαλεπάς (2) Γιατί βαθιά μου δόξασα (1) γιορτή (1) Γιούρι Λεβιτάνσκυ (1) Γιόχαν Βόλγκανγκ Φον Γκαίτε (2) Γιώργης Παυλόπουλος (1) Γιώργος Βιζυηνός (1) Γιώργος Ευσταθίου (1) Γιώργος Ιωάννου (1) Γιώργος Παυριανός (1) Γιώργος Σεφέρης (3) Γιώτα Αργυροπούλου (1) Γιώτα Σπανού - Στρατή (1) ΓΙΩΤΑ ΣΤΡΑΤΗ (8) Γκράχαμ Γκρην (2) γλυπτική (2) γλώσσα (2) γράμμα (3) Γράμμα στη μάννα με 2Ν (1) Γρηγόρης Μπιθικώτσης (1) γυιος (1) γυιός (1) γυναίκα (3) Γυρεύω άνθρωπο (2) δάκρυ (3) Δανία (1) δάσκαλος (3) Δαυΐδ (1) δελφίνι (1) Δεν σε φοβάμαι θάλασσα (1) Δήμαρχος (1) Δήμητρα (1) Δημήτριος Βερναρδάκης (1) δημιουργία (1) Δημοτικό τραγούδι (5) διασκευή (2) διάφορα (1) Διδώ Σωτηρίου (1) διήγημα (2) δικαιοσύνη (2) ΔΙΟΓΕΝΗΣ (3) Διονύσιος Σολωμός (8) δίψα (2) Δον Κιχώτης (1) δράση (1) δρόμος (1) Δρυὸς πεσούσης (1) δυο λουλούδια (1) δυσκολίες (3) δωρεάν (1) Ε (1) εγγονός (1) Εγκατάλειψη (1) Εγκαυματίας νεκρός υπ’ αριθμ. 96 (2) Εγκώμια Επιτάφιου Θρήνου (1) εγώ (2) Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο (1) Ειρήνη (3) Εις την οδόν των Φιλελλήνων (1) ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΣΟΤΡΑΣ (1) εκκλησία (5) Έκτωρ (1) Έλεν Άνταμς Κέλλερ (1) Έλεν Κέλλερ (1) Ελένη (2) Ελένη Γιαννάκαρη (1) Ελένη Γκίκα (1) Ελένη η παραδουλεύτρα (1) Ελένη Χατζηαργύρη (1) ελευθερία (9) Ελλάδα (10) έλλη φθενάκη (1) Ελληνική γλώσσα (2) ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΕΚΡΟΔΕΙΠΝΟΣ (1) ελπίδα (5) εμπιστοσύνη (1) Ένα πράγμα (1) ενότητα (1) εξετάσεις (1) εξουσία (1) ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΓΟΝΑΤΑΣ (1) Επανάσταση (2) επέτειος (2) επιθυμία (1) επίκαιρο (1) Επίκουρος (2) Επιμένω σ' έναν άλλο κόσμο. (1) επιστήμη (1) Επιτάφιος (2) επιτύμβιο (1) επιτυχία (1) Επτά Σοφοί (1) εργασία (3) Έριχ Μαρία Ρεμάρκ (1) Ερρίκος Ίψεν (1) έρωτας (1) Έτσι στεκόμαστε εμείς (1) Ευαγγέλιο (1) Ευαγγελιστής Μάρκος (1) ευγένεια (1) Ευθυμία Αθανασιάδου (1) Ευθυμία Αθανασιάδου - Μαράκη (1) ευθύνη (1) Ευριπίδης (2) ευτυχία (4) Ευχαριστώ τον Θεό (1) ευχές (2) εφάπαξ (1) έφυγε ο ένας (1) Έχε εμπιστοσύνη στη ζωή (1) εχθρός (2) Ζαγορά (1) ΖΑΚ ΠΡΕΒΕΡ (3) ζέστη (1) Ζητείται Ελπίς (1) ζωγραφιά (3) ζωγραφική (4) ζωή (18) Ζωή Μ. (1) ζώο (2) Ζen Shin (1) Η ανάμνηση του κόκκινου χιονιού (1) Η Ελιά (1) Η ζωντανή νεκρή (1) η θάλασσα (1) η μπαλάντα του κυρ - Μέντιου (1) Η ΠΑΛΙΑ ΒΑΛΙΤΣΑ (1) Η περιφραστική πέτρα (1) η πίστη (1) Η σονάτα στο σεληνόφωτος (1) Η ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ (1) Η χαμένη Κυριακή (1) ηθοποιός (6) Ηλίας Βενέζης (1) ηλικία (1) ήλιος (5) ΗΠΑ (1) Ήπειρος (1) Ηράκλειτος (1) ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ (1) Ήρθες αργά (1) ΘΑ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ (1) θάλασσα (7) θάνατος (22) θαύμα (4) θέατρο (2) θέλω (1) Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (1) Θεός (4) Θερβάντες (1) Θεσσαλονίκη (2) Θεσσαλονίκη το ταξείδι (1) Θησείο (1) Θοδωρής Κολοκοτρώνης (5) θρησκεία (12) Ιάκωβος Καμπανέλλης (1) ιατρός (1) ιδέα (1) Ιθάκη (1) Ιλιάδα (2) Ιούλιος (1) Ιούλιος Βερν (1) Ιπποκράτης (1) Ιρλανδία (1) ίσκιος (1) Ισοκράτης (2) Ισπανία (2) Ιστορία (3) Ιστορία του Ελληνικού Έθνους (1) Ισχόμαχος (1) Ιταλία (2) Ίων Δραγούμης (1) Κ. Παπαρρηγόπουλος (1) Καινή Διαθήκη (1) κακό (3) κάκτος (1) καλά Χριστούγεννα (1) κάλαντα Λαζάρου (1) κάλαντα Χριστουγέννων (1) καλή χρονιά (1) Καλημέρα (1) Καληνύχτα γλυκειέ πρίγκηπα (1) Καλλιπάτειρα (1) Κάλλιστος Γουέαρ (1) καλό (4) Καλό Πάσχα (6) καλοκαίρι (2) καλός φίλος (1) καράβι (1) καρδιά (6) κατανάλωση (1) καταστροφές (1) καταστροφή (2) Κατερίνα Παπαθεοδώρου Σταματίου Δεσπότη (1) Κατερίνα Δε.στα.πα. (1) Κατερίνα Παπαθεοδώρου - Σταματίου (1) Κατερίνα Σημηντήρα (1) Κατερίνα Σταματίου-Δεσπότη (10) κατοχή (1) Κατρίν Ντενέβ (1) καφές (1) κείμενο (2) Κι αφού κανείς δεν πήρε (1) Κι όταν πεθάνουμε (1) Κικέρων (2) Κική Δημουλά (4) Κλαίρη Αγγελίδου (1) κλειδί (1) κλειστές Εκκλησίες (1) κοινωνία (4) κόσμος (1) Κουάνγκ-Τσέου (1) Κρήτη (1) κριτική (2) Κυκλαμίνα (1) κυκλάμινα (2) κύκνος (1) Κύπρος (2) Κυρα – Αργύρω... (1) Κυριακή (1) Κύρου Παιδεία (1) κωμωδία (1) Κωνσταντίνος Καβάφης (10) Κωνσταντίνος Τσάτσος (3) Κωνσταντίνος Χρηστομάνος (1) Κώστας Βάρναλης (2) Κώστας Βουτσάς (1) Κώστας Γεωργουσόπουλος (1) Κώστας Καρυωτάκης (3) Κώστας Κρυστάλλης (1) Κώστας Μόντης (2) Κώστας Ουράνης (1) Κωστής Παλαμάς (16) Λάζαρε βγες έξω! (1) λάθος (3) Λαμπρινή Τζούρκα (58) λαός (1) Λατινικά (1) Λεμεσου Μαρια (4) Λένα Θ. (1) Λευτέρης Παπαδόπουλος (1) Λέων Τολστόι (2) Λίγες γραμμές έτσι... χωρίς πρόγραμμα (3) Λίγες γραμμές... έτσι... (27) Λίλιαν Μπουράνη (5) λιμάνι (1) λόγια (3) λόγος (3) λογοτεχνία (4) Λόρδος Βύρων (1) λουλούδι (4) λουλούδια (1) λύση (1) Μ. Βαμβουνάκη (1) μαγεία (1) Μακεδονία (1) μάννα (2) Μάνος Ελευθερίου (1) Μάνος Χατζιδάκις (3) Μανώλης Αναγνωστάκης (2) Μαρία Γ. Τζανάκου (1) Μαρία Κάλλας (1) Μαρία Παναγιωτίδου (1) Μαριέτα Ριάλδη (1) Μαρκ Τουαίην (1) Μάρκος Αυρήλιος (4) μαρτυρία (2) Μάτι (3) Ματωμένος Γάμος (3) Ματωμένος Γάμος- Μονόλογος του Φεγγαριού (1) Μαχάτμα Γκάντι (1) Με το Άρωμα της Αγάπης (1) Μέγας Αλέξανδρος (2) Μελίνα (2) Μελίνα Μερκούρη (1) μέλλον (3) Μένανδρος (1) Μενέλαος Λουντέμης (1) Μέσα σου να σκάβεις (1) μετανάστης (1) μετάφραση (1) Μέτωπο (1) μητέρα (10) Μία φωνή (1) Μια Ωδή στον Διονύσιο Σολωμό (1) μικρός πρίγκηπας (3) Μίλτος Σαχτούρης (4) Μίμης Φωτόπουλος (2) μίσος (1) Μιχάλης Κατσαρός (2) μοιρολόϊ (1) μοναξιά (2) Μοναχικοί ταξειδιώτες (2) μονόλογος (1) Μονσινιόρ Κιχώτης (1) μουσική (5) μουσικός (1) μπλογκ (1) να ζει κανείς ή να μην ζει (2) Να τελειώνουμε (1) Ναζίμ Χικμέτ (1) Νάνος Βαλαωρίτης (2) Ναπολέων Λαπαθιώτης (1) ναυάγιο (2) νειάτα (2) νέος (1) νερό (1) νησί (1) νηστεία (1) νίκη (2) Νικήτας Μόρφου Ανδρούλλα (3) Νικηφόρος Βρεττάκος (2) Νικόλα (1) Νικολό Μακιαβέλι (1) Νίκος Γκάτσος (5) Νίκος Δαλέζιος (1) Νίκος Εγγονόπουλος (1) Νίκος Καζαντζάκης (8) Νορβηγία (2) νοσταλγία (2) νότες (1) νύχτα (2) Ξενοφών (2) Ο Αμερικάνος (1) Ο γέρος και η θάλασσα (1) ο δρόμος (1) Ο θάνατος δεν είναι τίποτα (1) Ο Κρητικός (1) ο μικρός πρίγκηπας (3) Ο πεύκος (1) Ο τρόμος μου σε παραλλαγές (1) Οδυσσέας Ελύτης (10) Οδύσσεια (2) Οι Δέκα Εντολές (1) Οι ιστορίες τους (4) Οι μουσικές της Αρασέλης (1) Οι χωρίς φίρμα (1) Οιδίπους τύραννος (1) οικειότητα (1) οικογένεια (2) Οικογενειακή επέτειος (1) Όμηρος (6) Ομπρός (1) Ονειρεμένη Προσευχή (1) όνειρο (4) όπου βρίσκεσαι.... (1) Ορέστεια (1) ορθογραφία (1) όριο (1) Ορισμός του ποιητή (1) όρκος (1) Όσκαρ Ουάιλντ (2) όταν διψάς (1) Ότι ακούμε είναι άποψη (1) Ότι καλύτερο άκουσα (1) Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπo (1) Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (6) ουρανός (5) παιδεία (1) παιδί (9) παιδική ζωή (7) Πάμπλο Νερούντα (2) Πάμπλο Πικάσσο (1) Παναγία (1) Παναγιώτης Ζωγράφος (1) Πάνας (1) Παπαδιαμάντης (1) Παπαθεοδώρου (2) παππούς (1) παράδοση (1) ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ (1) Παρακαλώ ένα ποίημα (1) Παραμονή των Χριστουγέννων (1) παραμύθι (1) παραμύθια (2) παρέλαση (1) παρελθόν (1) παροιμία (2) παρουσία (1) Πάσχα (1) πατέρας (5) πατρίδα (5) Παύλος Νιρβάνας (1) πείρα (1) Πειραιάς (2) Πέραμα (15) Περιγραφή της άνευ όρων αγάπης. (1) περιφρόνηση (1) Πήλιο (1) πίκρα (1) πίστη (3) πλανήτης (1) Πλάτων (2) πληγή (5) Πλούταρχος (1) πλούτος (2) Πλωτίνος (1) ποίηση (54) Ποίηση του λεπτού... (20) Ποίηση του λεπτού... για παιδιά... (19) Ποίηση... του λεπτού... (1) ποιητής (1) ποιώ ελένη (2) πόλεμος (5) πολιτική (2) πολιτικός (2) πολιτισμός (1) Πολωνία (1) πόνος (3) Πορτογαλία (1) ποτάμι (1) Πούσκιν (1) πρέπει να σε δω (1) Πρίαμος (2) προοπτική (1) προσευχή (3) ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΣ ΠΑΝΑ (1) πρόσκληση (1) προστασία (1) προσωπικότητα (1) προφήτης (1) πρώτη ανάρτηση (1) πτηνό (5) πτώση (1) ΡΑΙΗΜΟΝ ΚΕΝΩ (1) Ράντγιαρντ Κίπλινγκ (1) Ρένα Καρθαίου (1) Ρήγας Φερραίος (5) Ριχάρδος Β' (1) Ριχάρδος Γ' (1) ρόδο (1) Ρόδου Mοσκοβόλημα (1) Ροδούλα Σερδάρη - Παπαϊωάννου (1) ρόλλος (1) Ρουμανία (1) Ρωμαίος και Ιουλιέττα (1) Ρωσσία (2) σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία (1) Σαιξπηρ (1) Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα (1) Σαν τον τρελλό (1) Σαπφώ (1) Σε φίλο ποιητή (1) σεβασμός (2) Σελ Σιλβερστάϊν (1) Σέλλεϋ (1) Σήμερον κρεμάται επί ξύλου (2) σιωπή (3) σκέψη (4) σκλαβιά (5) σκοτάδι (2) Σόλων (2) Σοννέτο (1) Σουηδία (1) Σούλα Κοκολογιάννη (1) σοφά λόγια (3) Σοφοκλής (4) σπίτι (1) Σπύρος Μακρυγιάννης (4) Σπύρος ΠΟΔΑΡΑΣ (1) Στάρετς Νικολάϊ Γκουριανωφ (1) Σταύρος Σιόλας (1) Στέλιος Σπεράντσας (1) στιγμές (1) Στιγμές Ψυχής Στιγμές Ζωής (1) στο κελλί 33 (1) Στο σεντούκι της ψυχής μου (1) Στο σταυραετό (1) Στον δάσκαλο (1) στόχος (3) Στρατής Δούκας (2) Στρατής Μυριβήλης (2) ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ (1) στρατός (2) συγγενής (1) συγγραφέας (2) συμπεριφορά (1) συμφορά (2) συνάντηση (3) συνέντευξη (1) σύνθημα (1) Σφηνοειδής γραφή (1) σχέσεις (3) σχολείο (4) σχολή (1) σχολικό ποίημα (1) Σωκράτης (4) Σων Κόνερυ (2) Σώπα μην μιλάς (1) Σωτήρης Σκίπης (1) Τ.Κ. ΠΑΠΑΤΣΩΝΗΣ (1) τα 24 γράμματα του Αλφαβήτου (1) Τα μεγάφωνα (1) Τα Πρωτοβρόχια (1) ταινία (4) ταλέντο (3) Ταπείνωση (2) Τάσος Λειβαδίτης (16) Τάσος Σταυρακέλης (1) ταυρομάχος (1) ταύρος (1) τέλος (6) τεμπέλης (1) τεμπελιά (2) Τερψιχόρη Παπαστεφάνου (1) τέχνη (3) Τζακ Κερουάκ (1) Τζούτζη Μαντζουράνη (8) Τη Μεγάλη Παρασκευή (1) της Άρνης το νερό (1) Της Άρτας το Γιοφύρι (1) τιμή (1) τιμωρία (1) τίτλο (1) Το "λίγες γραμμές... έτσι..." (1) Το γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στον Σουλτάνο (1) Το Ελληνικό Αλφάβητο (2) Το θέμα είναι πόσο αγαπάμε αυτόν τον τόπο (1) Το κόνισμα της μάνας μου (2) το παιδί (1) Το παιδί στο ποτάμι (1) το παλιό μας το τραγούδι (1) το πάρτυ (1) το πιάνο (1) Το πρωινό (1) Το τρίτο στεφάνι (1) το φεγγάρι (1) Τόμας Φούλλερ (1) τουρκική εισβολή (1) τραγούδι (17) τραγούδια (1) τραγωδία (1) τραίνο (1) τρέλλα (1) τριαντάφυλλο (1) Τροία (1) τρόμος (1) Τσαρλς Μπουκόφκι (1) ΤΣΑΡΛY ΤΣΑΠΛΙΝ (1) τσίρκο (1) τυφλός (1) τύχη (1) Τώρα (1) ύμνοι (1) ύπαρξη (1) υπογραφή (1) υπομονή (4) φαγητό (1) Φανή Αθανασιάδου (1) φαντασία (2) φεγγάρι (4) Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (6) φθόνος (2) φιλί (2) φιλία (11) φίλος (17) φόβος (2) φόνος (1) φουστάνι (1) Φρήντριχ Νίτσε (1) φρούτα (1) φτερά (2) φυγή (1) φυλακή (5) Φύλαξε το κλειδί (1) φύλλο (1) φυσιολογικός (1) φως (3) Φώτα (1) Φώτης Κόντογλου (3) φωτιά (3) φώτο (1) φωτογραφία (6) Χ. Μαρκόπουλος (1) Χ. Σπένσερ (1) Χ. Χριστόφιας (1) χαϊκού (1) Χαιρετισμοί (1) χαμόγελο (2) χαρά (2) χαρακτήρας (1) Χάρτινο το φεγγαράκι (1) Χάσαμε τ' αυτοκίνητα (1) Χειμώνας (1) χιούμορ (1) χορός (3) Χόρχε Μπόρχες (1) Χόρχε Μπουκάϊ (1) χορωδία (1) χρήμα (2) Χρήστος Λάσκαρης (16) Χριστίνα Λέλη (1) Χριστός Ανέστη (2) Χριστούγεννα (6) χρόνια πολλά (9) χρόνος (5) χρώμα (1) Χωρίζει η μοίρα (1) χωρίς (1) Ψαλμός (1) ψέμα (3) ψηφιακή βιβλιοθήκη (1) Ψυχές αιωρούμενες (2) ψυχή (9) Ψυχοσάββατο (1) ωραίον (2) a house is not home (1) A Prayer for my Daughter (1) Agatha Christie (1) airis (1) Albert Camus (2) Albert Einstein (2) Amélie Leblanc (1) Billy Gates (1) Bob Marley (1) Brian Hyland (1) C.S. Lewis (2) Charlie Chaplin (2) Chrysoula Kios Stogiou (1) Contre le doute (1) Did goodbye (3) Drmakspy (2) Eρνέστο Τσε Γκεβάρα (1) Echart Tolle (1) Edgar Degas (1) Erma Bombeck (1) F. Scott Fitzgerald (1) Fabrizio Caramagna (1) facebook (22) Fernando Pessoa (1) Fofi Vryazi (1) franco zeffirelli (1) Frank L. Baum (1) Franz Kafka (1) Fréderic Mistral (1) George Elliot (1) Gianni Crow (1) Gianni Rodari (1) Good night sweet prince (1) google (1) Grândola Vila Morena (1) Gunvor Hofmo (1) H KYΡΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ (1) Henry Scott Holland (1) I learned (1) I wandered lonely as a cloud (1) I will always choose (1) If (1) If tomorrow (2) Il est bel et bon (1) Il pleure (1) Il ragazzo della Via Gluck (1) In Flanders Fields (1) Jacques Brel (1) Jacques Veneruso (1) Jane Austen (1) Jean Cocteau (1) Jim Morrison (1) Jimi Hendrix (1) John McCrae (1) José Afonso (1) José Mujica (1) José_Mujica (1) June Polis (1) Katherine Mansfield (1) Kindness (1) KRISTEN M SACCARDI (1) la primavera oportunidad se da (1) Lamprini T. (8) Lilian Bourani (1) Louis Jouvet (1) Mενέλαος Λουντέμης (8) Marcus Aurelius (2) Margaret Lee Runbeck (1) Marinella Canu (1) Martin Luther King (1) Maya Angelou (1) metaxia nikolopoulou (1) morfeas (1) Nelson Mandela (1) nikos mous (1) O Captain! My Captain! (1) ORPHELINS - Ορφανά (1) parler à mon père (1) Paul Verlaine (1) Paulo Coelho (1) perry poetry (4) Pierre Passereau (1) Ram Dass (1) Richard Rohr (2) Robert Brault (1) Robert Stevenson (1) Rose leaves (1) Rumi (1) Sailing to Byzantium (1) Samuel Taylor Coleridge (1) Sealed With A Kiss (1) Sergey Yesenin (1) She was (2) Sigmund Freud (2) Sir Thomas More (1) Steve Jobs (1) Sylvia Plath (1) Tην πατρίδα μου δεν την ανακάλυψαν (1) the second coming (2) The Willow Maid η κοπέλλα της Ιτιάς (1) Thomas Fuller (1) Tournier (1) Trisha Brown (1) video (12) Vincent van Gogh (1) w. Moreno (1) W. Saroyan (1) W.B. Yeats Ουίλιαμ Μπάτλερ Γέιτς (2) Walt Disney (2) WALT WHITMAN (1) Walter Winchell (1) William Butler Yeats (1) William Gaddis (1) William Gibson (1) William Makepeace Thackeray (1) William Shakespeare (4) WILLIAM WORDSWORTH (1) Xarvey Mackay (1) Yomo Kenyatta (1) You can’t go back (1)